Privacy beleid

Bij SmallSpender.nl heeft jouw privacy topprioriteit. 

We stellen het op prijs dat jij op ons vertrouwt wanneer je ons jouw informatie verstrekt en wij gaan hier zorgvuldig mee om.

Wij ontwerpen al onze producten en diensten, rekening houdend met jouw privacy. 

Omdat we veel van dezelfde online diensten gebruiken die jij ook gebruikt, weten we dat onvoldoende informatie en overdreven ingewikkelde taal, veelvoorkomende problemen zijn in privacy beleidslijnen. We benaderen het precies in de tegenovergestelde richting: we hebben ons privacy beleid en gerelateerde documenten in duidelijke taal geschreven. We willen dat je ons beleid leest en onze privacy procedures begrijpt!

Wij werken constant aan het veilig houden van jouw gegevens. We werken onze beveiligingsprocedures voortdurend bij en investeren in onze beveiligingsinspanningen om de veiligheid van jouw gegevens te verbeteren.

Bedankt dat je de tijd neemt om ons privacy beleid te lezen.

Het begint met het ervoor zorgen dat je begrijpt welke informatie we verzamelen, waarom we deze verzamelen, hoe deze wordt gebruikt en wat uw mogelijke keuzes zijn met betrekking tot jouw informatie.  Dit beleid beschrijft onze privacy procedures in duidelijke taal, waarbij juridische en technische vaktaal tot een minimum wordt beperkt.

Dit privacybeleid is van toepassing vanaf 1 januari 2022.  

Waar dit privacybeleid van toepassing is

  1.  Informatie die we verzamelen
  2.  Cookies en andere vergelijkbare technologieën voor het verzamelen van gegevens
  3.  Hoe we de informatie gebruiken
  4.  Hoe we de informatie delen
  5.  Grensoverschrijdende gegevensoverdrachten
  6.  Jouw rechten
  7. Hoe we jouw persoonlijke informatie beschermen 
  8. Hoe lang wij jouw informatie bewaren 
  9. Wijzigingen in het privacy beleid 
  10. Hoe je contact met ons kunt opnemen

Als je in de Europese Unie woont, is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor jouw informatie onder dit privacy beleid (de “gegevensbeheerder”):

  1. Waar dit privacybeleid van toepassing is

Dit privacybeleid is van toepassing op websites, apps, evenementen en overige diensten die door SmallSpender.nl  worden geëxploiteerd.  Voor de eenvoud, verwijzen we naar al deze als onze ‘diensten’ in dit privacy beleid. 

Sommige diensten vereisen mogelijk hun eigen unieke privacy beleid. Als een bepaalde dienst zijn eigen privacy beleid heeft, is dat beleid van toepassing, niet dit privacy beleid. 

        2. Informatie die we verzamelen

We verzamelen ook informatie die wordt gegenereerd terwijl jij onze diensten gebruikt, bijvoorbeeld toegangslogboeken, evenals informatie van derde partijen, bijvoorbeeld wanneer jij onze diensten opent via een social media account. Als je meer informatie wilt, we gaan hieronder verder in detail.

Informatie die jij aan ons verstrekt

Je kiest ervoor om ons bepaalde informatie te geven bij het gebruik van onze diensten. Dit omvat:

  • Wanneer je een account aanmaakt, geef je ons ten minste jouw aanmeldgegevens en enkele basisgegevens die nodig zijn om de dienst te laten werken.
  • Wanneer je jouw profiel hebt ingevuld, kun je aanvullende informatie met ons delen.
  • Sommige informatie die jij ons geeft, kan in bepaalde rechtsgebieden als ‘speciaal’ of ‘gevoelig’ worden beschouwd. Door ervoor te kiezen deze informatie te verstrekken, stem je in met onze verwerking van die informatie.
  • Wanneer je je abonneert op een betaalde dienst of rechtstreeks bij ons iets koopt (in plaats van via een platform zoals iOS of Android), verstrek je ons of onze betalingsdienstaanbieder informatie, zoals jouw debet- of creditcardnummer of andere financiële informatie.
  • Wanneer je deelneemt aan enquêtes of focusgroepen, geef je ons jouw inzichten in onze producten en diensten, antwoorden op onze vragen en getuigenissen.
  • Wanneer je ervoor kiest deel te nemen aan onze promoties, evenementen of prijsvragen, verzamelen wij de informatie die jij gebruikt voor de registratie of deelname.
  • Als jij contact opneemt met ons klantenservice team, verzamelen we de informatie die jij ons tijdens de communicatie geeft. Soms monitoren of registreren we deze interacties voor trainingsdoeleinden en om een hoge kwaliteit van de dienstverlening te garanderen.
  • Sociale media

Jij kunt jouw aanmeldgegevens voor sociale media (zoals Facebook Login) mogelijk gebruiken om jouw SmallSpender-account te maken en je hierbij aan te melden.  Dit voorkomt dat je nog een gebruikersnaam en wachtwoord moet onthouden en geeft je de mogelijkheid om wat informatie van jouw sociale media-account met ons te delen.

  • Overige partners

Informatie die wordt verzameld wanneer u onze diensten gebruikt

Wanneer jij onze diensten gebruikt, verzamelen we informatie over welke functies je hebt gebruikt, hoe je deze hebt gebruikt en de apparaten die je gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten.  

  • Gebruiksinformatie

We verzamelen informatie over jouw activiteiten in onze diensten, bijvoorbeeld hoe je ze gebruikt (bijvoorbeeld de datum en tijd waarop je bent ingelogd, functies die jij gebruikt, zoekopdrachten, klikken en pagina’s die aan jou zijn getoond, verwijzende websitepagina-adres, advertenties waarop je klikt).

  • Informatie van het apparaat

We verzamelen informatie van en over het apparaat dat (de apparaten die) je gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten, waaronder:

  • hardware- en software-informatie zoals IP-adres, apparaat-ID en -type, apparaat specifieke instellingen en kenmerken, instellingen en kenmerken van apps, app-crashes, advertentie-ID’s (zoals AAID van Google en IDFA van Apple; beide zijn willekeurig gegenereerde nummers die je opnieuw kunt instellen door naar de instellingen van uw apparaat te gaan), browsertype, versie en taal, besturingssysteem, tijdzones, identificaties die horen bij cookies of andere technologieën die specifiek jouw apparaat of browser kunnen identificeren (bijvoorbeeld IMEI/UDID en MAC-adres);
  • informatie over jouw draadloze en mobiele netwerkverbinding, zoals jouw serviceprovider en signaalsterkte;
  • informatie over sensoren van het apparaat zoals versnellingsmeters, gyroscopen en kompassen.
  • Overige informatie met jouw toestemming

Als jij ons toestemming geeft, kunnen we jouw precieze geografische locatie (breedte- en lengtegraad) op verschillende manieren verzamelen, afhankelijk van de dienst en het apparaat dat jij gebruikt, inclusief GPS-, Bluetooth- of wifi-verbindingen.  De verzameling van jouw geografische locatie kan op de achtergrond worden uitgevoerd, zelfs als je de diensten niet gebruikt, als de toestemming die jij ons hebt gegeven deze verzameling uitdrukkelijk toestaat.  Als je de toestemming weigert om jouw geografische locatie te verzamelen, zullen we deze niet verzamelen.

     3. Cookies en andere vergelijkbare technologieën voor het verzamelen van gegevens

We gebruiken en kunnen anderen toestaan cookies en soortgelijke technologieën (zoals webbakens, pixels) te gebruiken om jou en/of jouw apparaat/apparaten te herkennen. Je kunt ons Cookiebeleid lezen voor meer informatie over waarom we ze gebruiken (zoals voor authenticatie van jou, jouw voorkeuren en instellingen onthouden, websiteverkeer en -trends analyseren, het leveren en meten van de effectiviteit van advertentiecampagnes, zodat jij sociale functies kunt gebruiken) en hoe jij het gebruik hiervan beter kunt beheren via jouw browserinstellingen en andere hulpmiddelen.

Sommige webbrowsers (waaronder Safari, Internet Explorer, Firefox en Chrome) hebben de functie “Niet volgen” (Do Not Track, “DNT“) die een website laat weten dat een gebruiker zijn of haar online activiteit niet wil laten volgen.  Als een website die op een DNT-signaal reageert een DNT-signaal ontvangt, kan de browser die website blokkeren voor het verzamelen van bepaalde informatie over de gebruiker van de browser.  Niet alle browsers bieden een DNT-optie en DNT-signalen zijn nog niet uniform.  Om deze reden reageren veel bedrijven, waaronder SmallSpender.nl, momenteel niet op DNT-signalen.

     4. Hoe we de informatie gebruiken

De belangrijkste reden dat we jouw informatie gebruiken, is om onze diensten te leveren en te verbeteren.  Daarnaast gebruiken we jouw gegevens om je te beschermen en jou advertenties te tonen die mogelijk interessant voor je zijn.  Lees verder voor een gedetailleerdere uitleg, samen met praktische voorbeelden, van de verschillende redenen waarom we jouw informatie gebruiken.

Om jouw account te beheren en onze diensten aan jou te leveren

  • Jouw account aanmaken en beheren
  • Jou voorzien van klantenondersteuning en jouw vragen te beantwoorden
  • Jouw transacties te voltooien
  • Met jou communiceren over onze diensten, waaronder het beheren van bestellingen en facturering

Om een consistente ervaring op al jouw apparaten te garanderen

  • De verschillende apparaten die jij gebruikt te koppelen zodat jij kunt genieten van een consistente ervaring van onze diensten op al deze apparaten. We doen dit door apparaten en browsergegevens te koppelen, bijvoorbeeld wanneer je je op verschillende apparaten aanmeldt bij jouw account of door een gedeeltelijk of volledig IP-adres, een browserversie en vergelijkbare gegevens over jouw apparaten te gebruiken om ze te identificeren en te koppelen.

Om jou relevante aanbiedingen en advertenties aan te bieden

  • Sweepstakes, wedstrijden, kortingen of andere aanbiedingen beheren
  • Ontwikkelen, weergeven en volgen van inhoud en reclame die is afgestemd op jouw interesses op onze diensten en andere websites
  • Met jou via e-mail, telefoon, sociale media of mobiele apparaten communiceren over producten of diensten waarvan we denken dat ze jou mogelijk interesseren

Om onze diensten te verbeteren en nieuwe te ontwikkelen

  • Focusgroepen en enquêtes beheren
  • Onderzoek en analyse uitvoeren van het gedrag van gebruikers om onze diensten en inhoud te verbeteren (we kunnen bijvoorbeeld besluiten het uiterlijk te veranderen of een bepaalde functie aanzienlijk te veranderen op basis van het gedrag van gebruikers)
  • Nieuwe functies en diensten ontwikkelen (we kunnen bijvoorbeeld besluiten om een nieuwe, op interesses gebaseerde functie te bouwen naar aanleiding van verzoeken die we van gebruikers hebben ontvangen).

Om fraude of andere illegale of ongeoorloofde activiteiten te voorkomen, detecteren en bestrijden

  • Aanpakken van aanhoudend of vermeend wangedrag op en buiten het platform
  • Gegevensanalyse uitvoeren om deze activiteiten beter te begrijpen en tegenmaatregelen hiertegen te ontwerpen
  • Gegevens bewaren met betrekking tot frauduleuze activiteiten om herhaling te voorkomen

Om wettelijke naleving te garanderen

  • Voldoen aan wettelijke vereisten
  • Wetshandhaving te dienen
  • Onze rechten afdwingen of uitoefenen, bijvoorbeeld onze voorwaarden

Om jouw informatie te verwerken zoals hierboven beschreven, beroepen we ons op de volgende wettelijke grondslagen:

  • Onze diensten aan jou aanbieden
  • Legitieme belangen: We kunnen jouw informatie gebruiken wanneer we rechtmatige belangen hebben om dit te doen. We analyseren bijvoorbeeld het gedrag van gebruikers van onze diensten om ons aanbod voortdurend te verbeteren, we stellen aanbiedingen voor waarvan we denken dat ze jou mogelijk interesseren, en we verwerken informatie voor administratieve, fraudedetectie en andere juridische doeleinden.
  • Toestemming: Van tijd tot tijd kunnen we om jouw toestemming vragen om jouw gegevens te gebruiken voor bepaalde specifieke redenen. Jij kunt jouw toestemming te allen tijde intrekken door contact met ons op te nemen via het e-mailadres dat aan het einde van dit privacy beleid staat aangegeven.

               5. Hoe we de informatie delen

  • Met onze dienstverleners en partners

We gebruiken derde partijen om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van onze diensten.  Deze derde partijen helpen ons met verschillende taken, waaronder hosting en onderhoud van gegevens, analyses, klantenservice, marketing, advertenties, betalingsverwerking en beveiligingsactiviteiten.

We volgen een strikte screening voordat we een dienstverlener inschakelen of met een partner gaan samenwerken.  

  • Voor zakelijke transacties

We kunnen jouw informatie overdragen als we, geheel of gedeeltelijk, betrokken zijn bij een fusie, verkoop, overname, afstoting, herstructurering, reorganisatie, ontbinding, faillissement of andere verandering van eigendom of zeggenschap.

  • Wanneer dit wordt vereist door de wet

We kunnen jouw informatie openbaar maken indien redelijkerwijs noodzakelijk: (i) om te voldoen aan een juridische procedure, zoals een gerechtelijk bevel, dagvaarding of huiszoekingsbevel, onderzoek door de overheid/wetshandhaving of andere wettelijke vereisten; (ii) om te helpen bij het voorkomen of opsporen van criminaliteit (in beide gevallen afhankelijk van het toepasselijke recht); of (iii) om de veiligheid van een persoon te beschermen.

  • Om wettelijke rechten af te dwingen

We kunnen ook informatie delen: (i) als openbaarmaking onze aansprakelijkheid zou beperken in een feitelijke of dreigende rechtszaak; (ii) indien nodig om onze wettelijke rechten en die van onze gebruikers, zakelijke partners of andere geïnteresseerde partijen te beschermen; (iii) om onze overeenkomsten met jou af te dwingen; en (iv) om onderzoek te doen naar, te voorkomen van of andere maatregelen te nemen met betrekking tot illegale activiteiten, vermoedelijke fraude of andere wandaden.

  • Met jouw toestemming of op jouw verzoek

We kunnen om jouw toestemming vragen om jouw informatie met derden te delen. In een dergelijk geval zullen we duidelijk maken waarom we de informatie willen delen.

We kunnen persoonlijke informatie die niet persoonlijk is gebruiken en delen (dit betekent informatie die op zichzelf niet identificeert wie jij bent, zoals informatie over het apparaat, algemene demografie, algemene gedragsgegevens, geografische locatie in een niet identificeerbare vorm), evenals persoonlijke informatie in een gebroken niet door mensen leesbare vorm, onder een van de bovenstaande omstandigheden. 

       6.   Grensoverschrijdende gegevensoverdrachten

Het delen van informatie zoals uiteengezet in paragraaf 6 omvat soms grensoverschrijdende gegevensoverdrachten, bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. Als de dienst bijvoorbeeld toestaat dat gebruikers zich in de Europese Economische Ruimte (“EER”) bevinden, wordt hun persoonlijke informatie overgedragen naar landen buiten de EER. We gebruiken standaard contractclausules die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie of een andere geschikte beveiliging om gegevensoverdrachten van de EER naar andere landen mogelijk te maken.  Standaard contractuele clausules zijn verbintenissen tussen bedrijven die persoonsgegevens overdragen, waarmee ze worden gebonden om de privacy en de veiligheid van jouw gegevens te beschermen.

        7.  Jouw rechten

We willen dat jij de controle houdt over jouw informatie, daarom bieden we jou de volgende hulpprogramma’s:

  • Toegangs-/updateprogramma’s in de dienst. Hulpprogramma’s en accountinstellingen die jou helpen bij het openen, corrigeren of verwijderen van informatie die jij aan ons hebt verstrekt en die rechtstreeks is gekoppeld aan jouw account binnen de dienst. Als je vragen hebt over deze hulpprogramma’s en instellingen, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor hulp.
  • Machtigingen op het apparaat. Mobiele platforms hebben machtigingssystemen voor specifieke soorten gegevens en meldingen van apparaten, zoals telefoonboek- en locatiediensten, evenals pushmeldingen. Je kunt jouw instellingen op jouw apparaat wijzigen in toestaan of weigeren voor de verzameling van de corresponderende informatie of de weergave van de bijbehorende meldingen. Natuurlijk kunnen bepaalde diensten de volledige functionaliteit verliezen als je dat doet.
  • Verwijdering. Je kunt jouw account verwijderen door de overeenkomstige functionaliteit op de dienst rechtstreeks te gebruiken.

We willen dat je op de hoogte bent van jouw privacy rechten. Hier zijn een paar belangrijke punten om te onthouden:

  • Jouw informatie inzien. Toepasselijke privacywetten kunnen je het recht geven om de persoonlijke informatie die wij over jou bewaren in te zien (afhankelijk van het rechtsgebied, dit kan het recht van toegang worden genoemd, het recht op overdraagbaarheid of variaties op die voorwaarden). Je kunt een kopie van jouw persoonsgegevens opvragen bij onze klantenservice.
  • Jouw informatie bijwerken. Als je van mening bent dat de informatie die wij over jou bewaren onjuist is of dat we niet langer het recht hebben om deze te gebruiken en je wilt verzoeken om rectificatie, verwijdering of bezwaar maken tegen de verwerking ervan, neem dan contact met ons op.

Ter bescherming van jou en de bescherming van al onze gebruikers kunnen we je vragen een identiteitsbewijs te verstrekken voordat we de bovenstaande verzoeken kunnen beantwoorden.

Houd er rekening mee dat we verzoeken om bepaalde redenen kunnen weigeren, bijvoorbeeld als het verzoek onwettig is of als het inbreuk kan maken op handelsgeheimen of intellectuele eigendom of de privacy van een andere gebruiker.  Als je informatie wilt ontvangen over een andere gebruiker, zoals een kopie van alle berichten die je van hem of haar hebt ontvangen via onze dienst, moet de andere gebruiker contact opnemen met onze klantenservice om schriftelijke toestemming te geven voordat de informatie wordt vrijgegeven.

Ook kunnen we mogelijk bepaalde verzoeken niet inwilligen om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonlijke informatie, met name wanneer dergelijke verzoeken ons niet langer toestaan onze dienst aan jou te leveren.  We kunnen onze dienst bijvoorbeeld niet verlenen als we jouw geboortedatum niet hebben.

  • Deïnstalleren. Je kunt het verzamelen van informatie door een app stoppen door het te verwijderen met behulp van het standaard deïnstallatieproces voor jouw apparaat. Als je de app van jouw mobiele apparaat verwijdert, blijft de unieke ID die aan jouw apparaat is gekoppeld, opgeslagen. Als je de toepassing opnieuw op hetzelfde mobiele apparaat installeert, kunnen we deze ID opnieuw koppelen aan eerdere transacties en activiteiten.
  • Verantwoordelijkheid. In bepaalde landen, waaronder in de Europese Unie, heb je het recht om een klacht in te dienen bij de betreffende autoriteit voor gegevensbescherming als je je zorgen maakt over de manier waarop we jouw persoonlijke gegevens verwerken. De autoriteit voor gegevensbescherming waar je een klacht kunt indienen, kan die zijn van jouw gewone verblijfplaats, waar je werkt of waar wij gevestigd zijn.

        8.  Hoe we jouw persoonlijke informatie beschermen 

We werken er hard aan om je te beschermen tegen ongeoorloofde toegang tot of wijziging, openbaarmaking of vernietiging van jouw persoonlijke informatie.  Zoals met alle technologiebedrijven, hoewel we maatregelen nemen om jouw informatie te beschermen, kunnen we echter niet beloven, en dient u niet te verwachten, dat jouw persoonlijke informatie, chats en andere communicaties altijd beveiligd blijven.

We controleren onze systemen regelmatig op mogelijke kwetsbaarheden en aanvallen en evalueren regelmatig onze procedures voor het verzamelen, opslaan en verwerken van informatie om onze fysieke, technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen bij te werken.

We kunnen jouw gebruik van alle of een deel van de diensten zonder kennisgeving opschorten als we een inbreuk op de beveiliging vermoeden of vaststellen.  Als jij van mening bent dat jouw account of informatie niet langer veilig is, kun je ons onmiddellijk hierover informeren.

        9.  Hoe lang wij jouw informatie bewaren 

Wij bewaren persoonlijke informatie uitsluitend zolang wij deze nodig hebben voor legitieme zakelijke doeleinden (zoals uiteengezet in paragraaf 5) en zoals is toegestaan door de toepasselijke wettelijke vereisten. Om de veiligheid van onze gebruikers binnen en buiten onze diensten te beschermen, hanteren we een veilig venster van een jaar na het verwijderen van het account. Tijdens deze periode wordt accountinformatie bewaard, hoewel het account natuurlijk niet meer zichtbaar is in de diensten.

In de praktijk verwijderen of anonimiseren we jouw gegevens bij het verwijderen van jouw account (na het venster met de bewaarplicht) of na twee jaar onafgebroken inactiviteit, tenzij:

  1. we ze moeten bewaren om aan te tonen dat we voldoen aan de toepasselijke wetgeving (zo worden bijvoorbeeld registraties van toestemmingen tot onze voorwaarden, privacy beleid en andere soortgelijke toestemmingen gedurende vijf jaar bewaard);
  2. er een openstaande kwestie, claim of geschil is dat vereist dat wij de relevante informatie bewaren totdat deze is opgelost; of
  3. de informatie moet worden bewaard voor onze rechtmatige zakelijke belangen, zoals fraudepreventie en het verbeteren van de veiligheid en beveiliging van gebruikers. Mogelijk moet er bijvoorbeeld informatie worden bewaard om te voorkomen dat een gebruiker die werd verbannen wegens onveilig gedrag of beveiligingsincidenten een nieuw account opent.

Houd er rekening mee dat hoewel onze systemen zijn ontworpen om verwijderingsprocessen van gegevens uit te voeren volgens de bovenstaande richtlijnen, we niet kunnen beloven dat alle gegevens binnen een bepaald tijdsbestek worden verwijderd vanwege technische beperkingen.

        10. Wijzigingen in het privacy beleid 

Omdat we altijd op zoek zijn naar nieuwe en innovatieve manieren om jou te helpen zinvolle relaties op te bouwen, kan dit beleid in de loop van de tijd veranderen.  We zullen je op de hoogte brengen voordat essentiële veranderingen van kracht worden, zodat jij de tijd hebt om de wijzigingen te bekijken.

         11. Hoe je contact met ons kunt opnemen

Als je vragen hebt over dit privacy beleid, kun je ons als volgt bereiken:

Via het contactformulier of mail naar info@smallspender.nl