Bij SmallSpender.nl heeft jouw privacy topprioriteit.
We stellen het op prijs dat jij op ons vertrouwt wanneer je ons jouw informatie verstrekt en wij gaan hier zorgvuldig mee om.
Wij ontwerpen al onze producten en diensten, rekening houdend met jouw privacy.
Omdat we veel van dezelfde online diensten gebruiken die jij ook gebruikt, weten we dat onvoldoende informatie en overdreven ingewikkelde taal, veelvoorkomende problemen zijn in privacy beleidslijnen. We benaderen het precies in de tegenovergestelde richting: we hebben ons privacy beleid en gerelateerde documenten in duidelijke taal geschreven. We willen dat je ons beleid leest en onze privacy procedures begrijpt!
Wij werken constant aan het veilig houden van jouw gegevens. We werken onze beveiligingsprocedures voortdurend bij en investeren in onze beveiligingsinspanningen om de veiligheid van jouw gegevens te verbeteren.
Bedankt dat je de tijd neemt om ons privacy beleid te lezen.
Het begint met het ervoor zorgen dat je begrijpt welke informatie we verzamelen, waarom we deze verzamelen, hoe deze wordt gebruikt en wat uw mogelijke keuzes zijn met betrekking tot jouw informatie. Dit beleid beschrijft onze privacy procedures in duidelijke taal, waarbij juridische en technische vaktaal tot een minimum wordt beperkt.
Dit privacybeleid is van toepassing vanaf 1 januari 2022.
Waar dit privacybeleid van toepassing is
Als je in de Europese Unie woont, is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor jouw informatie onder dit privacy beleid (de “gegevensbeheerder”):
Dit privacybeleid is van toepassing op websites, apps, evenementen en overige diensten die door SmallSpender.nl worden geëxploiteerd. Voor de eenvoud, verwijzen we naar al deze als onze ‘diensten’ in dit privacy beleid.
Sommige diensten vereisen mogelijk hun eigen unieke privacy beleid. Als een bepaalde dienst zijn eigen privacy beleid heeft, is dat beleid van toepassing, niet dit privacy beleid.
2. Informatie die we verzamelen
We verzamelen ook informatie die wordt gegenereerd terwijl jij onze diensten gebruikt, bijvoorbeeld toegangslogboeken, evenals informatie van derde partijen, bijvoorbeeld wanneer jij onze diensten opent via een social media account. Als je meer informatie wilt, we gaan hieronder verder in detail.
Informatie die jij aan ons verstrekt
Je kiest ervoor om ons bepaalde informatie te geven bij het gebruik van onze diensten. Dit omvat:
Jij kunt jouw aanmeldgegevens voor sociale media (zoals Facebook Login) mogelijk gebruiken om jouw SmallSpender-account te maken en je hierbij aan te melden. Dit voorkomt dat je nog een gebruikersnaam en wachtwoord moet onthouden en geeft je de mogelijkheid om wat informatie van jouw sociale media-account met ons te delen.
Informatie die wordt verzameld wanneer u onze diensten gebruikt
Wanneer jij onze diensten gebruikt, verzamelen we informatie over welke functies je hebt gebruikt, hoe je deze hebt gebruikt en de apparaten die je gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten.
We verzamelen informatie over jouw activiteiten in onze diensten, bijvoorbeeld hoe je ze gebruikt (bijvoorbeeld de datum en tijd waarop je bent ingelogd, functies die jij gebruikt, zoekopdrachten, klikken en pagina’s die aan jou zijn getoond, verwijzende websitepagina-adres, advertenties waarop je klikt).
We verzamelen informatie van en over het apparaat dat (de apparaten die) je gebruikt om toegang te krijgen tot onze diensten, waaronder:
Als jij ons toestemming geeft, kunnen we jouw precieze geografische locatie (breedte- en lengtegraad) op verschillende manieren verzamelen, afhankelijk van de dienst en het apparaat dat jij gebruikt, inclusief GPS-, Bluetooth- of wifi-verbindingen. De verzameling van jouw geografische locatie kan op de achtergrond worden uitgevoerd, zelfs als je de diensten niet gebruikt, als de toestemming die jij ons hebt gegeven deze verzameling uitdrukkelijk toestaat. Als je de toestemming weigert om jouw geografische locatie te verzamelen, zullen we deze niet verzamelen.
3. Cookies en andere vergelijkbare technologieën voor het verzamelen van gegevens
We gebruiken en kunnen anderen toestaan cookies en soortgelijke technologieën (zoals webbakens, pixels) te gebruiken om jou en/of jouw apparaat/apparaten te herkennen. Je kunt ons Cookiebeleid lezen voor meer informatie over waarom we ze gebruiken (zoals voor authenticatie van jou, jouw voorkeuren en instellingen onthouden, websiteverkeer en -trends analyseren, het leveren en meten van de effectiviteit van advertentiecampagnes, zodat jij sociale functies kunt gebruiken) en hoe jij het gebruik hiervan beter kunt beheren via jouw browserinstellingen en andere hulpmiddelen.
Sommige webbrowsers (waaronder Safari, Internet Explorer, Firefox en Chrome) hebben de functie “Niet volgen” (Do Not Track, “DNT“) die een website laat weten dat een gebruiker zijn of haar online activiteit niet wil laten volgen. Als een website die op een DNT-signaal reageert een DNT-signaal ontvangt, kan de browser die website blokkeren voor het verzamelen van bepaalde informatie over de gebruiker van de browser. Niet alle browsers bieden een DNT-optie en DNT-signalen zijn nog niet uniform. Om deze reden reageren veel bedrijven, waaronder SmallSpender.nl, momenteel niet op DNT-signalen.
4. Hoe we de informatie gebruiken
De belangrijkste reden dat we jouw informatie gebruiken, is om onze diensten te leveren en te verbeteren. Daarnaast gebruiken we jouw gegevens om je te beschermen en jou advertenties te tonen die mogelijk interessant voor je zijn. Lees verder voor een gedetailleerdere uitleg, samen met praktische voorbeelden, van de verschillende redenen waarom we jouw informatie gebruiken.
Om jouw account te beheren en onze diensten aan jou te leveren
Om een consistente ervaring op al jouw apparaten te garanderen
Om jou relevante aanbiedingen en advertenties aan te bieden
Om onze diensten te verbeteren en nieuwe te ontwikkelen
Om fraude of andere illegale of ongeoorloofde activiteiten te voorkomen, detecteren en bestrijden
Om wettelijke naleving te garanderen
Om jouw informatie te verwerken zoals hierboven beschreven, beroepen we ons op de volgende wettelijke grondslagen:
We gebruiken derde partijen om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van onze diensten. Deze derde partijen helpen ons met verschillende taken, waaronder hosting en onderhoud van gegevens, analyses, klantenservice, marketing, advertenties, betalingsverwerking en beveiligingsactiviteiten.
We volgen een strikte screening voordat we een dienstverlener inschakelen of met een partner gaan samenwerken.
We kunnen jouw informatie overdragen als we, geheel of gedeeltelijk, betrokken zijn bij een fusie, verkoop, overname, afstoting, herstructurering, reorganisatie, ontbinding, faillissement of andere verandering van eigendom of zeggenschap.
We kunnen jouw informatie openbaar maken indien redelijkerwijs noodzakelijk: (i) om te voldoen aan een juridische procedure, zoals een gerechtelijk bevel, dagvaarding of huiszoekingsbevel, onderzoek door de overheid/wetshandhaving of andere wettelijke vereisten; (ii) om te helpen bij het voorkomen of opsporen van criminaliteit (in beide gevallen afhankelijk van het toepasselijke recht); of (iii) om de veiligheid van een persoon te beschermen.
We kunnen ook informatie delen: (i) als openbaarmaking onze aansprakelijkheid zou beperken in een feitelijke of dreigende rechtszaak; (ii) indien nodig om onze wettelijke rechten en die van onze gebruikers, zakelijke partners of andere geïnteresseerde partijen te beschermen; (iii) om onze overeenkomsten met jou af te dwingen; en (iv) om onderzoek te doen naar, te voorkomen van of andere maatregelen te nemen met betrekking tot illegale activiteiten, vermoedelijke fraude of andere wandaden.
We kunnen om jouw toestemming vragen om jouw informatie met derden te delen. In een dergelijk geval zullen we duidelijk maken waarom we de informatie willen delen.
We kunnen persoonlijke informatie die niet persoonlijk is gebruiken en delen (dit betekent informatie die op zichzelf niet identificeert wie jij bent, zoals informatie over het apparaat, algemene demografie, algemene gedragsgegevens, geografische locatie in een niet identificeerbare vorm), evenals persoonlijke informatie in een gebroken niet door mensen leesbare vorm, onder een van de bovenstaande omstandigheden.
6. Grensoverschrijdende gegevensoverdrachten
Het delen van informatie zoals uiteengezet in paragraaf 6 omvat soms grensoverschrijdende gegevensoverdrachten, bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. Als de dienst bijvoorbeeld toestaat dat gebruikers zich in de Europese Economische Ruimte (“EER”) bevinden, wordt hun persoonlijke informatie overgedragen naar landen buiten de EER. We gebruiken standaard contractclausules die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie of een andere geschikte beveiliging om gegevensoverdrachten van de EER naar andere landen mogelijk te maken. Standaard contractuele clausules zijn verbintenissen tussen bedrijven die persoonsgegevens overdragen, waarmee ze worden gebonden om de privacy en de veiligheid van jouw gegevens te beschermen.
We willen dat jij de controle houdt over jouw informatie, daarom bieden we jou de volgende hulpprogramma’s:
We willen dat je op de hoogte bent van jouw privacy rechten. Hier zijn een paar belangrijke punten om te onthouden:
Ter bescherming van jou en de bescherming van al onze gebruikers kunnen we je vragen een identiteitsbewijs te verstrekken voordat we de bovenstaande verzoeken kunnen beantwoorden.
Houd er rekening mee dat we verzoeken om bepaalde redenen kunnen weigeren, bijvoorbeeld als het verzoek onwettig is of als het inbreuk kan maken op handelsgeheimen of intellectuele eigendom of de privacy van een andere gebruiker. Als je informatie wilt ontvangen over een andere gebruiker, zoals een kopie van alle berichten die je van hem of haar hebt ontvangen via onze dienst, moet de andere gebruiker contact opnemen met onze klantenservice om schriftelijke toestemming te geven voordat de informatie wordt vrijgegeven.
Ook kunnen we mogelijk bepaalde verzoeken niet inwilligen om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonlijke informatie, met name wanneer dergelijke verzoeken ons niet langer toestaan onze dienst aan jou te leveren. We kunnen onze dienst bijvoorbeeld niet verlenen als we jouw geboortedatum niet hebben.
8. Hoe we jouw persoonlijke informatie beschermen
We werken er hard aan om je te beschermen tegen ongeoorloofde toegang tot of wijziging, openbaarmaking of vernietiging van jouw persoonlijke informatie. Zoals met alle technologiebedrijven, hoewel we maatregelen nemen om jouw informatie te beschermen, kunnen we echter niet beloven, en dient u niet te verwachten, dat jouw persoonlijke informatie, chats en andere communicaties altijd beveiligd blijven.
We controleren onze systemen regelmatig op mogelijke kwetsbaarheden en aanvallen en evalueren regelmatig onze procedures voor het verzamelen, opslaan en verwerken van informatie om onze fysieke, technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen bij te werken.
We kunnen jouw gebruik van alle of een deel van de diensten zonder kennisgeving opschorten als we een inbreuk op de beveiliging vermoeden of vaststellen. Als jij van mening bent dat jouw account of informatie niet langer veilig is, kun je ons onmiddellijk hierover informeren.
9. Hoe lang wij jouw informatie bewaren
Wij bewaren persoonlijke informatie uitsluitend zolang wij deze nodig hebben voor legitieme zakelijke doeleinden (zoals uiteengezet in paragraaf 5) en zoals is toegestaan door de toepasselijke wettelijke vereisten. Om de veiligheid van onze gebruikers binnen en buiten onze diensten te beschermen, hanteren we een veilig venster van een jaar na het verwijderen van het account. Tijdens deze periode wordt accountinformatie bewaard, hoewel het account natuurlijk niet meer zichtbaar is in de diensten.
In de praktijk verwijderen of anonimiseren we jouw gegevens bij het verwijderen van jouw account (na het venster met de bewaarplicht) of na twee jaar onafgebroken inactiviteit, tenzij:
Houd er rekening mee dat hoewel onze systemen zijn ontworpen om verwijderingsprocessen van gegevens uit te voeren volgens de bovenstaande richtlijnen, we niet kunnen beloven dat alle gegevens binnen een bepaald tijdsbestek worden verwijderd vanwege technische beperkingen.
10. Wijzigingen in het privacy beleid
Omdat we altijd op zoek zijn naar nieuwe en innovatieve manieren om jou te helpen zinvolle relaties op te bouwen, kan dit beleid in de loop van de tijd veranderen. We zullen je op de hoogte brengen voordat essentiële veranderingen van kracht worden, zodat jij de tijd hebt om de wijzigingen te bekijken.
11. Hoe je contact met ons kunt opnemen
Als je vragen hebt over dit privacy beleid, kun je ons als volgt bereiken:
Via het contactformulier of mail naar info@smallspender.nl